***dit bleek achteraf helemaal fout! Ik heb 'm laten staan als een mooi voorbeeld van waar een amateur de mist in kan gaan. Dit is namelijk niet de stationairschroef, maar de schroef die de verhouding lucht-benzine regelt...***
In onze RJ70 zit een 22R benzinemotor. De motor start meteen, en loopt dan prima stationair.
Maar als de motor goed doorgewarmd is, dan is het stationaire toerental is ruim 300 toeren te hoog.
We vermoeden dat het niet aan de stelschroef voor het toerental ligt, maar we zijn wel nieuwsgierig hoe je het stationaire toerental kunt instellen.
Het Toyota-manual geeft aan dat je voor het instellen een SST nodig hebt, een Special Service Tool.
Dat hebben we dus niet, maar dat hebben we opgelost door met een ijzerzaag de instelschroef te voorzien van een gleuf, zodat er een gewone schroevendraaier op past.
En aangezien een foto meer zegt dan duizend woorden...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten